V Otwarte Mistrzostwa Abstynentów w Biegach na Orientację – 2021
Regulamin
- Termin i miejsce imprezy:
28 sierpnia 2021 (sobota), Toruń – Osada Leśna na Barbarce (53.054095 / 18.539777 ).
Otwarcie: 13.00
Start: 13.20 – 14.00
Meta: 14.00 – 15.20 - Cel imprezy:
- wyłonienie najlepszych biegaczy indywidualnych ,
- wyłonienie najsilniejszej drużyny ( klubu / stowarzyszenia),
- wyłonienie najsilniejszego województwa spośród abstynentów i sympatyków ruchu abstynenckiego,
- integracja środowisk abstynenckich w Polsce.
- Kategorie startowe i limity czasu:
Uczestnicy mistrzostw będą klasyfikowani w 7. kategoriach wiekowych kobiecych oraz 7. kategoriach wiekowych męskich.
Kategoria | > 14 | 15 – 20 | 21 – 30 | 31 – 40 | 41 – 50 | 51 – 60 | 60 > |
Roczniki | 2007 i młodsi | 2001 – 2006 | 1991 – 2000 | 1981 – 1990 | 1971 – 1980 | 1961 -1970 | 1960 i starsi |
Limit czasu (min) | 40 + 20 | 50 + 20 | 60 + 20 | 55 + 20 | 50 + 20 | 45 + 20 | 40 + 20 |
Przy pokonaniu trasy będzie obowiązywał limit czasu zależny od kategorii wiekowej (od 40 do 60 minut) oraz
limit dodatkowy (20 minut dla wszystkich kategorii) na ewentualne spóźnienia. Patrz p. 7
- Mapa:
Uczestnicy mistrzostw startują indywidualnie na kolorowej pełnej mapie w skali 1:10000 (1 cm mapy odpowiada 100 m w terenie) zgodnej ze standardem IOF. - Punkty Kontrolne (PK) oraz ich potwierdzanie:
W terenie zostanie ustanowionych 30 Punktów Kontrolnych (PK): 10 bardzo łatwych, 10 umiarkowanie trudnych oraz 10 trudnych. Spośród tych punktów uczestnicy sami wybierają dowolne z nich zależnie od posiadanych umiejętności orientacji w terenie oraz kondycji fizycznej. Dla zaliczenia pokonania trasy konieczne jest potwierdzenie przynajmniej jednego PK zaznaczonego na mapie startowej.
Punkty Kontrolne są oznakowane w terenie:
a) biało- czerwoną prostokątną planszą papierową ok. 20 x 30 cm i opisane dwuelementowym kodem (cyfrowo-literowym) ,
b) metalowym stojakiem z biało-czerwoną metalową planszą ok. 20-30 cm i opisane dwuelementowym kodem.
Na punktach znajdują się przyrządy do potwierdzania ( kredki lub perforatory). W przypadku kredki wpisujemy do odpowiedniej kratki karty startowej kod z PK (tą właśnie kredką) a w przypadku perforatora – (szczypiec) należy go odcisnąć w odpowiedniej kratce karty startowej. Potwierdzamy punkty w kratkach o numerach odpowiadających numerowi PK na mapie np. PK 7 potwierdzamy w kratce 7, PK 21 w kratce 21 itd.
Kolejność potwierdzania Punktów Kontrolnych jest całkowicie dowolna. - Długość trasy:
Długość trasy zależna jest od wieku uczestnika i od jego indywidualnego podejścia do trasy (tzn. czy wybiera punkty bliższe i łatwiejsze ale niżej punktowane czy też dalsze i trudniejsze ale punktowane wyżej.
Będzie to ok. 2,5 km lub mniej na wariancie łatwym lub 5km i więcej na wariancie trudnym. - Punktacja za odnalezione Punkty Kontrolne (PK) oraz za przekroczenie limitów czasowych:
Punkty Kontrolne (PK) mają swoją wagę:
a) łatwe – za 1 pkt. (o numerach 10 ÷ 19 )
b) umiarkowanie trudne – za 2 pkt. (o numerach 20 ÷ 29 )
c) trudne – za 3 pkt. (o numerach 30 ÷ 39 )
Przekroczenie podstawowego limitu czasu powoduje odjęcie od wyniku 1 pkt. za każdą minutę a przekroczenie limitu dodatkowego skutkuje odjęciem aż 10 pkt. za każdą minutę przekroczenia ( może się zatem zdarzyć, że pomimo odnalezienia wielu PK, uczestnik z racji znacznego przekroczenia limitu czasu uzyska wynik ujemny).
Potwierdzenia punktów kontrolnych innych niż zaznaczone na mapie nie są brane pod uwagę. - Klasyfikacja indywidualna:
W każdej kategorii wiekowej zarówno kobiecej jak i męskiej prowadzona jest klasyfikacja indywidualna, która zostaje ustalona na podstawie punktów za potwierdzone punkty kontrolne i przekroczenia limitów czasu (patrz p. 7) . Czas pokonania trasy będzie rejestrowany z dokładnością do jednej minuty.
W przypadku bezbłędnego pokonania trasy w tym samym czasie o kolejności będzie decydował wiek uczestnika (w kategoriach do lat 14 oraz 15 – 20 premiowani są uczestnicy młodsi a w pozostałych kategoriach uczestnicy starsi). - Klasyfikacja drużynowa klubowa:
Kluby oraz stowarzyszenia rywalizują o tytuł najlepszego klubu (stowarzyszenia).
Punkty do klasyfikacji drużynowej klubowej przydzielane są na podstawie miejsc zajętych w klasyfikacji indywidualnej za 1 miejsce – 4 pkt. , za 2 miejsce – 3 pkt. za 3 miejsce – 2 pkt. za pozostałe miejsca po 1 pkt.. - Klasyfikacja wojewódzka:
Startujący indywidualnie uczestnicy reprezentują jednocześnie określone województwa.
Punkty do klasyfikacji wojewódzkiej przydzielane są na podstawie miejsc zajętych w klasyfikacji indywidualnej
za 1 miejsce – 4 pkt. , za 2 miejsce – 3 pkt. za 3 miejsce – 2 pkt. za pozostałe miejsca po 1 pkt. - Karty startowe:
Na kartach startowych należy czytelnie wpisać imię i nazwisko, kategorię, rok urodzenia, nazwę klubu (stowarzyszenia) oraz skrót nazwy województwa odpowiednio: DLS – dolnośląskie, KPM – kujawsko – pomorskie, LBU – lubuskie , LDZ – łódzkie, LBL – lubelskie, MŁP – małopolskie, MAZ – mazowieckie, OPO – opolskie, PKR – podkarpackie, PDL – podlaskie, POM – pomorskie, Śląskie – SLK , SWK – świętokrzyskie, WRM – warmińsko mazurskie, WLK – wielkopolskie, ZPM – zachodniopomorskie. - Organizatorzy i sędziowie:
Głównym organizatorem imprezy jest Klub Abstynenta FLISAK z Torunia. Klubem odpowiedzialnym za przygotowanie mapy, budowę trasy na orientację i sędziowanie jest Klub Imprez na Orientację SKARMAT Toruń ( www.skarmat.pl ).
Zapraszamy do udziału
Organizatorzy